Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Σουζούκα: Ο Φέτελ στην pol

Την ύστατη στιγμή ο Φέτελ πήρε την pole position

Ο Γερμανός πρωταθλητής ξεκινά με τον καλύτερο τρόπο τον αυριανό αγώνα (08:00 απευθείας, Alpha) ελπίζοντας να πανηγυρίσει την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου του από το μεσαίο σκαλί του βάθρου.

Για πρώτη φορά φέτος οι Red Bull
δεν είχαν σημαντικό προβάδισμα στις δοκιμές. Τα πράγματα μάλιστα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά για το Χάμιλτον εάν είχε ξεκινήσει εγκαίρως τον τελευταίο του γύρο.
Η ταχύτητα του Τζένσον Μπάτον στις ελεύθερες δοκιμές αποδείχτηκε πραγματική καθότι ο Βρετανός κινήθηκε σε χρόνο εφάμιλλο με αυτόν του Φέτελ τους δυο πρώτους στη σειρά εκκίνησης χωρίζουν μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ο Φέτελ στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 ήταν πιο αργός από τις δυο McLaren και χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη τη δυναμική της RB7 για να κάνει έναν απίστευτο γύρο ενώ το χρονόμετρο είχε μηδενιστεί παίρνοντας για ακόμη μια φορά (12η φέτος) την pole position.
Ο Χάμιλτον που ήταν ο ταχύτερος μετά την πρώτη προσπάθεια δεν πρόλαβε να κάνει δεύτερη και ήταν σαφώς εκνευρισμένος με την εξέλιξη.

Αρνητική έκπληξη του Q1 ο Νίκο Ρόσμπεργκ που δεν μπόρεσε να χρονομετρηθεί. Η Mercedes αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα υδραυλικά και ο Γερμανός έμεινε άπραγος παρακολουθώντας τους μηχανικούς της ομάδας που προσπαθούσαν ανεπιτυχώς να λύσουν το πρόβλημα. Η άλλη Mercedes με το Σουμάχερ κατάφερε να μπει στο Q3 αλλά εκεί ο Γερμανός προτίμησε να προφυλάξει τα ελαστικά του από το να προσπαθήσει για να σημειώσει καλύτερο γύρο. Αύριο ξεκινά 7ος καθότι τόσο οι δυο Renault όσο και ο Καμούι Κομπαγιάσι ακολούθησαν ανάλογη τακτική.

Ο Ιάπωνας πιλότος κατάφερε προς τέρψιν των εκατοντάδων χιλιάδων συμπατριωτών του που έχουν κατακλύσει τις κερκίδες να προκριθεί στην τελική δεκάδα και βγήκε πρώτος από τα πιτ χρησιμοποιώντας την μέση γόμα.
Δεν έκανε γρήγορο γύρο όμως, αν το είχε επιχειρήσει όπως μπορείτε να δείτε θα ήταν στην 7η θέση. Η κατάταξη των οδηγών που δεν χρονομετρήθηκαν γίνεται με βάση τους χρόνους που πέτυχαν στο Q2.
Στην πρώτη εξάδα τώρα οι Γουέμπερ και Αλόνσο σίγουρα δεν μπορούν να είναι ευχαριστημένοι βλέποντας τους teammate τους να έχουν σημειώσει ταχύτερο χρόνο. Ειδικά ο Αυστραλός που ήταν ταχύτερος στην τελευταία προσπάθεια του στο πρώτο sector δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει με επιτυχία το γύρο αυτό.
Μιλώντας για την 12η φετινή του pole o Φέτελ είπε μεταξύ άλλων: «Μοναδική μάχη! Μετά τη χθεσινή μου έξοδο δεν μπόρεσα να συνεχίσω όπως θα ήθελα την προετοιμασία του μονοθεσίου χτες. Βρήκαμε σήμερα την ισορροπία στο κράτημα αλλά υστερούσαμε ακόμη σε ταχύτητα. Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σ’ μένα και στο Μπάτον».
Ο Φέτελ χρειάζεται αύριο ένα βαθμό για στεφθεί πρωταθλητής. Ο μόνος που μπορεί να καθυστερήσει αυτό το γεγονός είναι ο Τζένσον Μπάτον για να συμβεί αυτό πρέπει να κερδίσει αύριο ο Βρετανός και ταυτόχρονα να μην βαθμολογηθεί ο Φέτελ.

Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου μετά τη λήξη των δοκιμών ο Μπάτον τόνισε: «Λατρεύω την οδήγηση εδώ η Σουζούκα είναι απίστευτη πίστα όταν έχεις καλά στημένο μονοθέσιο είναι απόλαυση. Ήλπιζα ότι ο τελευταίος γύρος θα ήταν ικανός να μου δώσει την pole αλλά τελικά έλειψαν 9 χιλιοστά. Νιώθω ότι εξάντλησα τα όρια του μονοθεσίου. Είχα μια υποψία υπερστροφής ίσως πίεσα περισσότερο απ’ ότι έπρεπε. Είναι πολύ σημαντικό για την ομάδα ότι βρίσκεται τόσο κοντά στη Red Bull σε μια πίστα που στο παρελθόν οι Ταύροι κυριαρχούσαν».
Ο Χάμιλτον παρότι ταχύτερος στον πρώτο γύρο του Q3 περιορίστηκε τελικά στην 3η θέση καθότι βγαίνοντας για την τελευταία του προσπάθεια έμπλεξε στο κυκλοφοριακό. Όπως τόνισε μετά ο Βρετανός τον πέρασαν οι Γουέμπερ και Σουμάχερ: «Θέλω να δω ξανά τι έγινε σε ριπλέι. Ο Τζένσον ήταν εμπρός μου έκοψε για να έχει ελεύθερο δρόμο μπροστά του και είδα το Γουέμπερ να έρχεται. Δεν είδα ότι ακολουθούσε και ο Σουμάχερ παραλίγο να χτυπήσουμε».
Από την πλευρά του ο Σουμάχερ ισχυρίστηκε ότι παραλίγο να τον πετάξει έξω.   

Συνολικά οι χρόνοι και η αυριανή σειρά εκκίνησης ήταν:

Θέση Πιλότος               Ομάδα                Χρόνος      Διαφορά  

1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m30.466s

2.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m30.475s   + 0.009

3.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m30.617s   + 0.151

4.  Felipe Massa          Ferrari              1m30.804s   + 0.338

5.  Fernando Alonso       Ferrari              1m30.886s   + 0.420

6.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m31.156s   + 0.690

7.  Michael Schumacher    Mercedes             Δε χρονομετρήθηκε

8.  Bruno Senna Renault              Δε χρονομετρήθηκε

9.  Vitaly Petrov Renault              Δε χρονομετρήθηκε

10.  Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari       Δε χρονομετρήθηκε

Χρόνος εισόδου στο Q3:1m32.380s                 Διαφορά από πρώτο Q2

11.  Michael Schumacher    Mercedes             1m37.035s   + 1.466

12.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari   1m37.160s   + 1.591

13.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari   1m37.347s   + 1.778

14.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m37.370s   + 1.801

15.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth    1m37.496s   + 1.927

16.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m37.528s   + 1.959

17.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes 1m37.593s   + 2.024

Χρόνος εισόδου στο Q2:1m35.111s                 Διαφορά από πρώτο Q1

18.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault        1m35.454s   + 2.828

19.  Jarno Trulli          Lotus-Renault        1m35.514s   + 2.888

20.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth      1m36.439s   + 3.813

21.  Timo Glock            Virgin-Cosworth      1m36.507s   + 3.881

22.  Daniel Ricciardo      HRT-Cosworth         1m37.846s   + 5.220

23.  Nico Rosberg          Mercedes             Δε χρονομετρήθηκε

24.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth         Δε χρονομετρήθηκε

protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια: