Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Μαζέψτε τα φύλλα των δέντρων για τις γλάστρες σας

 

Μπορεί να σας εκνευρίζει που γεμίζουν το πεζοδρόμιο το φθινόπωρο, όμως τα πεσμένα φύλλα των δέντρων είναι πολύ χρήσιμα

 

Έγραψε η Μαίρη Χαρίσκου

Θυμάμαι μια εποχή που το φθινόπωρο έπρεπε να σκουπίζω φύλλα δέντρων από χωμάτινο μονοπάτι δάσους. Νομίζω πως ήταν ότι πιο ηλίθιο έχω κάνει στη ζωή μου γενικά, ακόμα μου φαίνεται αστείο για να πω την αλήθεια εώς και εκνευριστικό θα έλεγα γιατί λατρεύω τα κόκκινα χαλιά των φύλλων του δάσους.

red leaves Μαζέψτε τα φύλλα των δέντρων για τις γλάστρες σας

Photographer: joiseyshowaa

Πλέον βρίσκομαι αρκετά μακριά από τα δάση αλλά συνεχίζω να έχω γύρω μου δέντρα μια και και είχαμε φυτέψει φλαμουριές στο αστικό μας πεζοδρόμιο όταν ήμουν πιτσιρίκι.

Για χρόνια μαζεύαμε τα φύλλα που πέφτανε και τα πετούσαμε στον κάδο των σκουπιδιών. Κάποια στιγμή όμως σταματήσαμε αυτή την κακιά συνήθεια γιατί καταλάβαμε πόσο χρήσιμα είναι τα πεσμένα φύλλα των δέντρων. Έτσι τα συλλέγουμε και σκεπάζουμε την επιφάνεια των γλαστρών μας με τα φύλλα αυτά.

Με τον τρόπο αυτό διατηρούμε το χώμα σχετικά ζεστό για το χειμώνα αλλά και βελτιώνουμε τη σύσταση του μια και τα φύλλα σαπίζουν σιγά σιγά και δημιουργούν πρώτης ποιότητος χώμα.

Ο γάτος μου από την άλλη τρελαίνεται να κάθεται στις σκεπασμένες με φύλλα γλάστρες από τις πικροδάφνες μας το χειμώνα γιατί είναι πολύ ζεστά.

Τα φύλλα που περισσεύουν τα μαζεύουμε σε μια μεγάλη γλάστρα και τα συμπιέζουμε κάθε φορά με λίγο χώμα και νέες στρώσεις φύλλων. Την άνοιξη χρησιμοποιούμε αυτό το μείγμα μαζί με χώμα για τις μεταφυτεύσεις μας. Ουσιαστικά είναι ένα είδος πρόχειρης κομποστοποίησης χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Τα πεσμένα φύλλα των φυλλοβόλων πλατυφυλλων δέντρων κάνουν τόσο καλό στη σύσταση του χώματος που τα τελευταία χρόνια προσπαθώ με μεγάλη επιμονή να μεγαλώσω μερικά πλατύφυλλα δέντρα στο κτήμα μου ακριβώς για το σκοπό αυτό.

http://www.sheblogs.eu/

Δεν υπάρχουν σχόλια: